۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۵۴۹۵۷
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی:

رسا صدای رسای حوزه انقلابی است| منشور فعالیت رسانه دینی و انقلابی تدوین شود

رسا صدای رسای حوزه انقلابی است| منشور فعالیت رسانه دینی و انقلابی تدوین شود
استاد درس خارج فقه رسانه خبرگزاری رسا را صدای رسای حوزه انقلابی دانست و بر لزوم تهیه و تدوین منشور فعالیت رسانه دینی و انقلابی بر اساس فرمایشات رهبری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی در دیدار دکتر علیرضا داودی سردبیر جدید خبرگزاری رسا ضمن تبریک انتصاب وی و آرزوی موفقیت، توصیه های مهمی به منظور ارتقای روند فعالیت های رسانه ای رسا ارائه کرد.

وی با تأکید بر این که بنده معتقدم خبرگزاری رسا صدای رسای حوزه انقلابی است، تصریح کرد: شما باید این ویژگی را پررنگ تر از قبل کنید؛ رسا باید بهتر و بیشتر از گذشته حوزه انقلابی را معرفی و اطلاع رسانی کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تقویت حوزه انقلابی را رسالت اصلی متوجه خبرگزاری رسا دانست و گفت: بحمدلله اکثریت حوزه و بدنه اصلی حوزه را افراد انقلابی تشکیل می دهند.

سخنگوی حوزه های علمیه رصد رسانه های معاند، مغرض و بیگانه را یکی از اولویت ها و راهبردهای اساسی برای خبرگزاری رسا ذکر و تاکید کرد: تحقق این مهم به شما کمک می کند که خط رسانه ای جریان های ضد انقلاب و معاند را بهتر بفهمید و به خوبی در مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان نقش آفرینی کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با تاکید بر این که با وجود شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تهاجم دشمنان و بدخواهان شدت یافته است، افزود: اگر ما بدانیم دشمنان و معاندان از چه جبهه و زاویه ای به دنبال نفوذ و انحراف در جامعه هستند بهتر می توانیم این خط را برای جامعه تبیین و نقشه ها و دسیسه های آنها را برملا سازیم.

رییس شبکه جهانی ولایت خاطرنشان کرد: اگر این رصد را داشته باشید می توانید سرنخ های مهمی را از نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی بدست آورید و برملا سازید.

وی با تشریح شاخص مطرح شده از سوی حضرت امام(ره) در این باره خاطرنشان کرد: ایشان تاکید داشتند که اگر دیدید دشمنان از شما تعریف و تمجید کردند بدانید یک جای کارتان ایراد دارد.

رسا صدای رسای حوزه انقلابی است| منشور فعالیت رسانه دینی و انقلابی بر اساس فرمایشات رهبری تدوین شود

مدرس فقه رسانه تهیه و تدوین منشور فعالیت رسانه دینی و انقلابی بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب را از دیگر اولویت هایی دانست که می بایست مورد توجه خبرگزاری رسا قرار گیرد.

وی یادآورشد: هیچ فردی به اندازه رهبر معظم انقلاب نسبت به فضای مجازی شناخت و دغدغه ندارد؛ خبرگزاری رسا باید توصیه های رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی و نیز موضوعات سیاسی و فرهنگی را استخراج، دسته بندی و نصب العین قرار دهد.

رییس شبکه ولایت مواجهه صریح، شفاف، صادقانه و امانت دارانه نسبت به اخبار و رویدادها را از دیگر مسائل مهم ارزیابی و تاکید کرد: نمی گویم هر خبری را باید منتشر و اطلاع رسانی کرد، اما در عرصه ای که نیاز به فعالیت و نقش آفرینی رسانه ای هست، باید شفاف، صادقانه، صریح و بدون هیچ گونه واهمه ای وارد عرصه شد و به نقش آفرینی و روشنگری پرداخت.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار دکتر علیرضا داودی سردبیر جدید خبرگزاری رسا ضمن بیان نکاتی، اعتماد علما، اساتید و شخصیت های حوزوی را سرمایه ای ارزشمند برای خبرگزاری رسا و همکاران این رسانه دانست.

وی هدف از این دیدارها را همفکری و بهره مندی از نقطه نظرات و رهنمودهای اساتید ذکر کرد./924/پ202/ق

حسین عجمی
ارسال نظرات